راهنمای حفظ و نگهداری و استفاده از گیربکس اکولایف ( قسمت 3 )
:KICKDOWN
راننده میتواند در سربالایی ها در هر زمان که احتیاج به قدرت موتور بیشتر داشته باشد از این سیستم استفاده کند . برای این منظور پدال گاز را تا انتها فشار میدهد گه از طریق یک سوئیچ و سیستم "کن" گیربکس به یک دنده سنگین تر تعویض دنده انجام می دهد .( دنده مرده )
ریتاردر :
ریتاردر در یک ترمز هیدرولیکی بدون سایش در گیربکس می باشد که باعث افزایش طول عمر ترمز خودرو ( فرسایش لنت ) می گردد .
فعال شدن ریتاردر از دو روش امکان پذیر است . پدال ترمز و یا دسته ریتاردر . در ضمن یک کلید نیز جهت خاموش و روشن کردن ریتاردر بر روی داشبورد نصب است .
هشدار :
بعد از استفاده از ریتاردر از طریق دسته ریتاردر ، ریتاردر به موقعیت صفر برگردانده شود .
شرایط کارکرد ریتاردر :
--پدال گاز فشرده نشده باشد
-- دنده رو به جلو باشد
-- سرعت خودرو حداقل 3 کیلومتر در ساعت باشد .
-- سیستم "ای بی اس " فعال نباشد
-- اگر به هر دلیلی دمای روغن گیربکس و یا دمای روغن ریتاردر از مقدار نرمال افزایش یابد " ای سی یو " به صورت خودکار قدرت ترمزی ریتاردر را کاهش می دهد .
توصیه می گردد که فقط در شرایط یخبندان جاده از کلید روشن و خاموش ریتاردر استفاده شود .